”Nu snabbar vi på energieffektiviseringen” – Regin lanserar webbshop och digital dokumentation

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2017 11:51 CET

För installatörer och integratörer kan produktbeställningar vara ett tidsödande arbete, dessutom är dokumentationen föråldrad och svårhanterad. Regin lanserar nu en webbshop som gör det möjligt att köpa produkter direkt över nätet – med all dokumentation tillgänglig med ett knapptryck.

Installatörer kan göra stor skillnad för miljön bara genom produktval, men då behöver de ha möjlighet att snabbt och enkelt få tag i produkter och lösningar. Den nya webbshoppen Regin Shop Online är ett viktigt led i ambitionen att underlätta och tidseffektivisera för sina kunder att göra bra val.

När Regin intervjuade sina kunder visade det sig att ett föråldrat men framförallt tidsödande dokumentationsarbete var ett utbrett problem inom styr- och reglerbranschen.

− Vi kunde tydligt se vad som saknades – en digitaliserad och förenklad tillgänglighet av produkter, men framförallt en digitaliserad form av dokumentation, säger Inga Hedman, marknadskommunikationschef på AB Regin.

Regin Shop Online – direkt och digitalt

Webbshoppen innebär att installatörer och integratörer kan lägga sina produktbeställningar och få varorna levererade direkt till projektet, om så önskas. Dessutom kan de även koppla sina ordrar till specifika projekt, spara vanliga ordrar i inköpslistor samt rådfråga en säljare direkt via chattfunktion.

Framförallt får branschen tillgång till all produktdokumentation som hör till projektet – direkt och digitalt – med bara ett knapptryck i den nya webbshoppen.

− Nu snabbar vi på energieffektiviseringen. Landets installatörer och integratörer inom styr- och reglerteknik arbetar dagligen för en bra energieffektivisering, därför att det viktigt att vi hela tiden arbetar för att underlätta deras dagliga arbete med bra produkter och snabb service, avslutar Inga Hedman.

För mer information, kontakta:

Inga Hedman, Marknadskommunikationschef, tel: 031-720 02 43 eller mail: inga.hedman@regin.se

Johan Andréasson, Presskontakt/ANPR, tel: 070-510 15 40 eller mail: johan.andreasson@anpr.se

Testa och handla i Regins nya webbshop: https://goo.gl/pFkqHR

AB Regin

Den svenskägda Reginkoncernen utvecklar lösningar för energieffektiv klimatstyrning i fastigheter och marknadsför ett komplett program av produkter och system för byggnadsautomation och VA på över ett 90-tal marknader runt om i världen. Visionen är att skapa välbefinnande för människor i en hållbar framtid. Egna säljbolag och lager finns i 16 länder i Europa och Asien. Marknadsföringen sker via ett globalt nätverk med certifierade integratörer och distributörer www.regin.se.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.