Pressinbjudan: Var med när Regin prisar globala energiprojekt – från Simrishamn till Saudi

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2018 10:36 CEST

Amazons huvudkontor i Madrid, en moské i Saudi eller en skola i Simrishamn. Det är några av de projekt som blivit nominerade i Regins Energy Saver Awards, en global tävling som uppmärksammar energieffektiva projekt inom fastighetsautomation.
- Fastigheter är ju en stor del av klimatproblemet men också en viktig del av lösningen. Dessa projekt ligger i framkant av utvecklingen, säger Leif Brattschöld, koncernchef på Regin och en av jurymedlemmarna. Vi har glädjen att bjuda in media till prisutdelningen som äger rum i Regins monter på Nordbygg, Stockholmsmässan.

Nu är det återigen dags att kora vinnarna i Regins globala tävling Energy Saver Awards. Tävlingen som lyfter fram Regins partners prisar både små och stora projekt som resulterat i smarta och energieffektiva lösningar inom fastighetsautomation. Ett stort antal tävlingsbidrag har kommit in och totalt sex projekt från Italien, Saudiarabien, Spanien, Vietnam och Sverige är nominerade.

Media bjuds in till:

-Att närvara vid prisutdelningen i Regin Energy Saver Awards kategorierna The Energy-Saving Solution of the Year, The most Future-Oriented Solution of the Year och The Ready-Steady-Go Installation of the Year. Vinnarna väljs ut av en jury med bred teknisk expertis inom energieffektivisering och med representanter från forskarvärlden och näringsliv. Förutom den stora äran tilldelas vinnarna ett pris i form av klimatkompensation.

-Intervjumöjligheter med representanter för projekten, ansvarig på Regin för Energy Saver Awards samt jurymedlemmarna.

Var: Nordbygg, Stockholmsmässan Stockholm. Regins monter A34:18
När: Onsdagen den 11 april, kl. 14.00
Anmälan eller övriga frågor, kontakta: Inga Hedman, Marketing Communications Manager Regin på tfn. + 46 31 720 02 00 eller mejl inga.hedman@regin.se
Välkommen!