Regin förstärker sin organisation med en Area Manager systemförsäljning

Pressmeddelande  •  2012-09-12 16:06 CEST

Den 3 september 2012 tillträdde Dan Marttinen som Regins nya Area Manager systemförsäljning med ansvar för mellersta och norra Sverige. Han kommer i första hand att vidareutveckla Regins partnernätverk av systemintegratörer, men även att verka för en utökning av systemsortimentet.

Dan är i grunden civilingenjör i systemteknik och har lång erfarenhet av försäljning och implementation av såväl IT-produkter som energisparsystem. Han kommer närmast från Euronom AB där han ansvarade för försäljningen av fastighetsprodukter.

Dan kommer att vara placerad på Regins kontor i Stockholm.

Den svenskägda Reginkoncernen marknadsför ett komplett program av produkter och system för byggnadsautomation och VA på ett 70-tal marknader runt om i världen. Egna säljbolag finns i Tyskland, Frankrike, Spanien, Kina, Singapore, Indonesien, Marocko och Kazakstan. Från kontoren i Shanghai, Hong Kong och Singapore täcks bl.a. Kina, övriga Sydostasien och Australien. Arabländerna bearbetas via kontoren i Sverige och Singapore. Marknadsföringen sker via ett globalt nätverk med certifierade integratörer och distributörer.
Reginkoncernen har ca 120 anställda och årsomsättningen för 2011 uppgick till drygt 30 miljoner Euro. Mer information finns på www.regin.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom