Utvändigt gängade 2- och 3-vägs reglerventiler

Pressmeddelande  •  2012-05-15 08:00 CEST

AB Regin lanserar ventilserierna ETVS och ETRS, avsedda för reglering av kallt och varmt vatten, glykolblandat vatten, ånga samt fjärrvärme. Ventilerna har utvändig gänga och levereras med rörkopplingar.

Regins nya ventiler finns i storlek DN15-50 med kvs 0,63-40. De klarar temperaturer från -5 till +150°C. Tryckklassen är PN16.

2-vägsventilerna i ETVS-serien är helt läckagefria i stängt läge och bidrar därför till att spara energi och skona miljön. De är dessutom tryckbalanserade, vilket innebär att mindre ställdon kan användas. 3-vägsventilerna i ETRS-serien fungerar utmärkt i färskvattensystem då de är tillverkade av avzinkningshärdig mässing och rödgods.

ETVS och ETRS är anpassade för att användas tillsammans med Regins RVA5...-ställdon. Regin erbjuder även ett sortiment adaptrar som gör det möjligt att kombinera ventilerna medställdon av andra fabrikat. Adaptrarna gör det enkelt att ersätta äldre ventiler i befintliga anläggningar.

Den svenskägda Reginkoncernen marknadsför ett komplett program av produkter och system för byggnadsautomation och VA på ett 70-tal marknader runt om i världen. Egna säljbolag finns i Tyskland, Frankrike, Spanien, Kina, Singapore, Indonesien, Marocko och Kazakstan. Från kontoren i Shanghai, Hongkong och Singapore täcks bl.a. Kina, övriga Sydostasien och Australien. Arabländerna bearbetas via kontoren i Sverige och Singapore. Marknadsföringen sker via ett globalt nätverk med certifierade integratörer och distributörer.
Reginkoncernen har ca 120 anställda och årsomsättningen för 2011 uppgick till drygt 30 miljoner Euro. Mer information finns på www.regin.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom