Helena Nilsson invald i Reglab:s styrelse

Regiondirektören Helena Nilsson har valts in i styrelsen för Reglab. Beslutet togs på forumets årsmöte i Halmstad i går kväll.

– Jag är väldigt glad över att ha utsetts till ledamot av Reglabs styrelse. Uppdraget stärker Regionförbundet och länets kontaktnät samtidigt som vi får ökade möjligheter till erfarenhetsutbyte med andra regioner, säger Helena Nilsson.

Reglab är ett forum för lärande om regional utveckling som funnits sedan 2010. Det ägs och drivs av landets 21 regioner/län, Sveriges Kommuner och Landsting, Tillväxtverket och Vinnova. I verksamheten genomförs bland annat regionala analyser och seminarier samt gemensamma lärprojekt där man lär sig av goda exempel. Varje år genomförs även ett forskarforum för forskare och praktiker inom regional utveckling.

Övriga som valdes in i styrelsen är:
Lars Christensen, regiondirektör, Region Värmland
Carin Daal, enhetschef Entreprenörskap och Innovation, Region Skåne
Anna Bünger, Avdelningschef Näringsliv, Tillväxtverket
Inger Gustafsson, chefsstrateg, Vinnova
Joakim Feldt, sektionschef Lokal och regional utveckling, SKL
Anna Sandström, science relations director, Astra Zeneca
Daniel Örtqvist, professor Entreprenörskap och innovation, Luleå tekniska universitet
Niklas Gandal, utvecklingsplanerare, Region Västerbotten

Kontakt: