Pressinbjudan – Diskussionsforum "Nationell plan och regionala banor"

Regionförbundet i Kalmar län och Karin Svensson-Smith (MP) samt Anders Åkesson (C) från riksdagens trafikutskott bjuder måndagen den 9 oktober in till ett diskussionsforum i Kalmar. Ämnet är de regionala banorna och utfallet när det gäller järnvägarna i den nationella transportplanen. Media hälsas välkomna att träffa de medverkande efter forumet (som avslutas kl. 13).

Fokus för samtalet kommer att ligga på regionalpolitik kontra nationell politik, fossilbränslefritt samhälle, pendling och regionförstoring samt höghastighetsbanan. Samtalet avslutas med en paneldiskussion då alla deltagare kan ställa frågor.

Moderator för dagen är Harald Hjalmarsson (M), vice ordförande i Regionförbundet i Kalmar läns styrelse.

Tid och plats för forum: Måndag 9 oktober, kl 11.00-13.00, Brofästet Hotell och konferens, Kalmar

Tid för media: Klockan 13.

Välkomna!

• riksdagen