Rejmes Bil prisbelönta på Motorgalan 2018

Motorgalan arrangeras med ambitionen att lyfta fordonsbranschens modiga och kreativa medarbetare. Galan – som anordnas av MotorMagasinet – ägde rum på Berns i Stockholm den 8 november i år och korade vinnare inom kategorier som Årets Fordonstekniker, Årets Ledare och Årets Marknadsförare – en kategori som Rejmes Bil i Halland stolt kammade hem!

Premierar kreativitet och nytänkande

Priset Årets Marknadsförare premierar kreativitet och nytänkande, medan kriterierna inkluderar bland annat att företaget ska ha skapat mätbar kännedom om sitt varumärke. Årets jury bestod av Jacob Hermansson från Formac, Göran Björklund från Newsroom och Mikael Köhler från MotorMagasinet, och motiveringen löd:

Årets Marknadsförare är ett etablerat företag med stark lokal ställning. Trots det vill man inte slå sig till ro, utan arbetar för att vårda befintliga kundrelationer parallellt med arbetet att finna nya målgrupper. Inte nog med att de ger framtida bilister och köpare en central roll i marknadsföringen – de agerar även goda samhällsmedborgare.Vinnaren är: Rejmes Bil Halland.

Blinkis Trafikklubb – För en tryggare framtid på vägarna

MotorMagasinet och juryn har bland annat uppmärksammat Rejmes aktiva arbete med Blinki och barnens trafikklubb, ett projekt där barnen på ett roligt vis utbildas inom trafiksäkerhet. Genom förskolebesök och arrangerade familjedagar med pyssel och dans, ökar barnens förståelse för hur man bäst beter sig i trafiken.

– Vår ambition är helhjärtad och förankrad i övertygelsen att om vi redan tidigt bidrar till att forma barnens trafikbeteende på ett positivt vis, bäddar vi för en tryggare framtid på vägarna. Informationen må vara anpassad för de små men barn är smarta och vi tror att vår vision även når de vuxna i slutändan, berättar Sofie Cernliden, Marknadsansvarig Blinkis Trafikklubb.

• Underhållning