Trafiksäkerhetshelg för hela familjen

Till helgen anordnar Rejmes i Halmstad, Falkenberg och Laholm en familjehelg med fullspäckat program kring trafik och trafiksäkerhet. – Som Volvo-handlare är det oerhört viktigt för oss med omtanke; att vara med och ta ansvar för en säkrare trafik, säger Einar Gudmundsson koncernchef på Rejmes.

Varje år omkommer flera hundra personer på Sveriges bilvägar och dessutom skadas tusentals så svårt att de får bestående men. Riksdagen beslutade 2009 om ett nytt etappmål som innebär att antalet omkomna i trafiken ska halveras till 2020. Det ska bli säkrare att resa, oavsett färdsätt. Volvo har nyligen höjt målen ytterligare – ingen ska omkomma eller skadas allvarligt i en ny Volvo år 2020.

Vägen till en säkrare biltrafik
Rejmes delar Volvos höga ambitioner och har under det senaste året lanserat Blinkis trafikklubb för barn med fokus på att göra dem lite mer trafiksmarta. I helgen tar man nästa steg mot en tryggare bilism när man bjuder in till familjehelg med fokus på trafiksäkerhet.

– Som Volvo-handlare är det oerhört viktigt för oss med omtanke; att vara med och ta ansvar för en säkrare trafik. Då är det nödvändigt att nå ut till både stora och små. Nu önskar vi alla varmt välkomna till en lärorik och rolig familjehelg här på Rejmes, säger Einar Gudmundsson, koncernchef på Rejmes.

Helgens program:

• På lördag får Halmstad besök av Sara Edwardsson, barnens favorit från morgon-TV.
  • På lördag i Halmstad och söndag i Falkenberg lär Rejmes barnmaskot Blinki barnen att bli smarta i trafiken.
  • Guidning i att välja tryggast bilbarnstol.
  • Information om Volvos teknologiska utveckling för en bättre trafiksäkerhet.
  • Kampanjpriser på Volvo V40 och V60.