EdTech Sweden + Veckans Affärer = Sant

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2016 14:25 CET

Veckans Affärer blir mediepartner till EdTech Sweden konferens Innovating Learning på Stockholm Waterfront den 20 oktober. Nyckeln till framgång i den allt snabbare digitala omställningstakten är kompetens och innovationskultur, som är årets tema.

"Vi tycker att vi hittat en “perfect match”. VA:s inriktning på det nya näringslivet, med fokus på digitalisering, mångfald och hållbarhet, ligger helt i fas med vår linje. Frågor som är utmaningar och möjligheter för alla sektorer. Vi lanserar under våren vår nya satsning för att lyfta den svenska edtech startup scenen, där kommer har vi ett starkt gemensamt intresse", säger Jannie Jeppesen, projektchef EdTech Sweden.

Innovating Learning samlar över tusen beslutsfattare från näringsliv, offentlig sektor och utbildningssektor kring ett av de centrala områdena inom den digitala transformationen: vuxnas lärande, fortbildning och kompetens.

”Veckans Affärer bevakar det nya näringslivet och de nya utmaningar och möjligheter med bland annat digitalisering och snabb teknikutveckling och fokus på kunskap och kompetens som företagen står inför. Utbildning är en av de sektorer där digitaliseringen bara precis börjat. Att lyfta fram inspirerande och lyckosamma aktörer inom den allt intressantare edtechsektorn är en viktig del i vår bevakning just nu”, säger Per Olof Lindsten, digitalchef på Veckans Affärer.

EdTech Swedens arrangörer, Rektorsakademien Utveckling, är samarrangörer till Skandinaviens största mötesplats för det moderna och innovativa lärandet, SETT som samlar förskolans till gymnasiets ledare/ lärare och består av en konferensdel och en utställning. Den arrangeras varje år i Stockholm, Malmö och Oslo och beräknas få 20.000 besök under 2016. Samarrangörer är Easyfairs och samarbetspartner är Lärarförbundet (Sverige) samt Utdanningsforbundet (Norge). SETT står för Scandinavian Educational Technology Transformation.