Fredrik Svensson medverkar på Kompetensgalan 2013

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 11:51 CEST

Varför har Sverige en så hög arbetslöshet bland ungdomar? Var finns jobben? Vad kan vi tillsammans göra så att våra ungdomar får en utbildning som gör dem anställningsbara direkt efter skolan? Vad kan VVS-branschen erbjuda ungdomarna?

Fredrik Svensson från Rektorsakademien Utveckling föreläser om Framtidskompetenser. Fredrik är i grunden beteendevetare och har bland annat en bakgrund som yrkesofficer, rektor och entreprenör i IT-branschen. Under sina föreläsningar vill han inspirera, entusiasmera och skapa framtidstro hos åhöraren som ska förstå att det viktiga inte längre är svaren, och sanningarna utan istället vilka frågor som man kan väcka och inspirera med.

För första gången någonsin anordnar VVS därför Kompetensgalan, ett inspirerande forum där vi tillsammans tar oss an dessa frågor. Du får ta del av intressanta föreläsningar, delta i givande workshops och diskussioner. Det ges också utrymme för nätverkande med dina kollegor, inbjudna från hela landet. På kvällen njuter vi av mingel, god mat, musik och underhållning.

En av höjdpunkterna under Kompetensgalan är korandet av Årets yrkeslärare och Årets studievägledare. Missa inte detta! Ytterligare information hittar du i det bifogade informationsbladet. Lämna gärna det direkt till din rektor eller till elevrådet som kan nominera dig eller någon av dina kollegor.

Välkommen till Kompetensgalan 28-29 oktober 2013

Anmälan: Just nu är Kompetensgalan fullbokad! Gå in på hemsidan för mer information.

vvsforetagen.se/kompetensgalan

Rektorsakademien Utveckling står tillsammans med Artexis (Kistamässan) som arrangörer för SETT (Scandinavian Educational Technology Transformation). Skandinaviens största mässa och konferens för modernt lärande. Besök gärna settdagarna.se