Hemsidan för SETT2013 uppe!

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 12:11 CEST

SETT är Skandinaviens största mässa och konferens inom området det innovativa och moderna lärandet. SETT står för ”Scandinavian Educational Technology Transformation" och handlar om att få skolans professionella medarbetare i Sverige, Danmark, Finland och Norge att känna inspiration, ökad nyfikenhet och kunskap kring hur det moderna lärandet kan utvecklas i just deras skolor mot högre måluppfyllelse. Till SETT 2012 kom ca 4500 personer från 3 länder och 193 kommuner. Till SETT2013 räknar vi med fler.

SETTs hemsida är nu uppe (http://www.settdagarna.se) och där kan man från och med nu följa utvecklingen av konferensprogrammet, som i år växer. Den ansvarige för innehållet i konferensdelen, vars ledord är "intressant & innovativt", är Fredrik Svensson på Rektorsakademien Utveckling.
- Vi kommer att ha betydligt fler programpunkter från Danmark, Finland och Norge under SETT2013 och dessutom några internationellt sett mycket spännande talare, säger Fredrik Svensson som är innehållsansvarig på SETT2013
För att nå ut i Danmark och delvis Norge har Trine juul Røttig rekryterats, som är en av Danmarks mest skickliga skolutvecklare. Trine kommer att fokusera på att hitta intressanta och innovativa talare och workshopsledare från Danmark och Norge.
Redan nu är ett antal färgstarka talare bokade, såsom Ruben Puentedura USA, Elza Dunkels Umeå Universitet, Kristina Alexandersson Webstjärnan, Hadar Nordin fritidspedagog m.fl.
- Vi landar helt säkert på 80-tal intressanta och innovativa programpunkter under de två dagarna som SETT genomförs, avslutar Fredrik Svensson.
Bakom SETT står Artexis och Rektorsakademien Utveckling i samarbete med Stockholm Stads Utbildningsförvaltning . SETT arrangeras på Kistamässan.

För mer information kontakta:
Ansvarig konferensdelen
Fredrik Svensson, Rektorsakademien Utveckling