SETT anordnar tävling - Scandinavian Learning Award 2013

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2012 15:22 CEST

SETT anordnar en tävling för skolors egna utvecklingsprojekt med namn Scandinavian Learning Award 2013. Där tävlar skolorna sinsemellan med sina egna unika projekt som de lanserat och bedriver.

Runt om i Skandinavien sker det många otroligt spännande skolutvecklingsprojekt. Ta chansen att visa upp ert projekt och delta i tävlingen Scandinavian Learning Award 2013 och inspirera deltagare och besökare.

Visa framfötterna och knuffa skandinavisk skola framåt.  Jante - vem är det?

Mera information om Scandinavian Learning Award 2013

Bedömningskriterier

Juryn ska ta hänsyn till följande kriterier vid bedömningen av tävlingsbidragen:
Nytänkande – Modet att utmana gängse normer.
Relevans –  Projektet är relevant för både pedagoger och elever samt en tydlig verklighetsanknytning.
Pedagogisk utveckling – Projektet sätter elevens lärande i centrum, innehåller ett ämnesövergripande och kollaborativt lärande, möter styrdokumenten samt att IKT används på ett kreativt och pedagogiskt sätt.

Presentation av tävlingsbidrag

Alla bidrag som presenteras på mässan ska vid sin monter ha SETTs ”tävlingssymbol” som visar på deltagande. Varje tävlingsbidrag får 15 minuter på scen i mässhallen där bidraget presenteras. Samtliga presentationer ska ha en digital presentation, gärna med något multimedialt inslag. Dessa presentationer filmas och strömmas med hjälp av till exempel Bambuser.

Sociala medier

För att uppmärksamma allas bidrag kommer vi innan SETT går av stapeln driva en kampanj i sociala medier med hjälp av videoinlägg och information om deltagande projekt.

Priser

De tre finalisterna får 20 min under dag två att åter presentera sina bidrag på scen.
Priser:
Guld: 15000:- till vinnande skola.
Silver- och Bronsvinnarna: 10000:- till vardera skola
Pengarna kommer förhoppningsvis att användas till nya innovativa skolutvecklingsprojekt . (Priserna är sponsrade av Rektorsakademien Utveckling)

Prisutdelning

Prisutdelningen sker under kvällsminglet på onsdagen den 17/4

Man anmäler sig genom att boka en tävlingsmonter på SETT.
För bokning av tävlingsmonter kontakta:
Eva Andbert
Projektsäljare på Artexis
Email: eva.andbert@artexis.se

Skicka även in en halv A4 eller två minuters film som presenterar projektet. Missa inte att vara med, det finns begränsat antal platser.
Tävlingsbidrag skickas till:
Micaela Jonson
Projektkoordinator på Rektorsakademien Utveckling
Email: micaela@rautveckling.se

För mer information om tävlingen

Fredrik Svensson, Rektorsakademien Utveckling
fredrik@rautveckling.se