Relacoms hållbarhetsredovisning 2013

Nyhet   •   Jul 01, 2014 15:25 CEST

Hållbarhet är något vi på Relacom tar på allvar. Vi vill försäkra oss om att vi utför våra tjänster på ett ansvarsfullt sätt.

Det här är tredje upplagan sedan starten av vårt hållbarhetsprogram 2011.

Höjdpunkter:

• Vi har kunden i fokus och en kundservice som överträffar kundernas förväntningar. Vi kan genom vår kundundersökning uppvisa ännu nöjdare kunder än under förgående år. En ökning från 68 till 75 %.
  • Årets medarbetarundersökning gjordes tillsammans med Great Place to Work (GPTW) som är världens största arbetsplatsstudie och den mest använda medarbetarundersökningen i världen. Relacom ligger bra till, jämfört med ”de bästa”, avseende företagets egna insatser som arbetsgivare, t.ex. hur vi informerar och lyssnar.
  • Relacom har arbetat intensivt för att förbättra säkerheten för våra anställda. Dels genom att investera i personlarm med fler funktioner än tidigare, dels genom att utbilda instruktörer för repetitionsutbildning i arbeten med särskilda risker.
  • Leveransprecisionen håller målnivån. Vi har överträffat målen för utsläpp av växthusgaser och sortering av blandat avfall.

Vi vill att alla som har en relation till Relacom ska känna sig trygga med att vi är hängivna att leverera tjänster med bästa service, kompetens och säkerhet, samtidigt som vi tar ansvar för den miljö och det samhälle vi verkar i.

Läs Relacoms hållbarhetsredovisning 2013