Anders Segert ny vd för Relacom Sverige

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2018 11:12 CEST

Anders Segert har utsetts till vd för Relacom Sverige AB

Anders Segert har utsetts till vd för Relacom Sverige AB. Han kommer närmast från en befattning som CFO för Relacom-koncernen och har det senaste dryga halvåret även varit tillförordnad vd för Relacom i Sverige.

Anders Segert har arbetat i olika ledande positioner inom Relacom de senaste 13 åren, och har en gedigen erfarenhet från teknikservice­branschen. Förutom rollen som CFO för Relacom-koncernen har han också varit ekonomichef för Relacom Sverige AB.

Anders Segert efterträder Karl-Göran Svensson som stannar kvar inom organisationen som drivande i olika nyckelprojekt. Förutom befattningen som Sverige-vd kvarstår Anders som CFO för Relacom-koncernen.

– Jag är stolt och tacksam för förtroendet att, tillsammans med alla duktiga medarbetare inom Relacom, får fortsätta den förändringsresa som vi har påbörjat under Karl-Göran Svensson, säger Anders Segert.

– Anders står för ett starkt ledarskap och kommer att tillföra mycket i den fortsatt spänn­ande utvecklingen av företaget. Jag är därför mycket glad att han tar rollen som vd för Relacom Sverige, säger Relacoms koncernchef Veronica Ezeyza-Alvear.

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Segert, vd Relacom Sverige AB, 08-553 90 00, anders.segert@se.relacom.com
Veronica Ezeyza-Alvear, koncernchef Relacom, 08-553 90 00, veronica.ezeyza-alvear@relacom.com

Relacom erbjuder integrerade tekniktjänster inom telekom, elenergi och IoT (sakernas internet) och har för närvarande ca 2 700 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bland de nordiska kunderna finns ledande operatörer, som Telia, Telenor och Fortum, liksom flera av de stora detaljhandelsföretagen. Relacom har huvudkontor i Stockholm.

Mer information om Relacom finns på www.relacom.se