E.ON väljer Relacom för helhetsåtagande

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2011 08:38 CEST

Relacom har tilldelats ett helhetsåtagande kring E.ON:s elnät i Stockholm. Affären är den tredje på kort tid som Relacom tar inom el/energi-sektorn.

E.ON har tecknat ramavtal för fälttjänster inom elnätsverksamhet och den strategiska geografin Stockholm har tilldelats Relacom. Avtalet innebär att Relacom blir huvudleverantör av bland annat dygnet runt-service för felavhjälpning, stationsunderhåll, lokalnätsprojekt, anslutningsärenden, kabelanvisning och tjänster för elkvalitet. Avtalet omfattar ca 124 000 kunder och avtalet gäller i fyra år.

-
          Affären är strategiskt viktig för oss då vi medvetet satsar på fälttjänster inom el och energi. E.ON:s förtroende visar att vi har konkurrenskraftiga lösningar och att vi med våra tekniker blir den viktiga länken ut till E.ON:s kunder, säger Håkan Monfors, Relacoms Sverigechef.

Lotta Lindgren, Informationschef Relacom: +46 709 651204, email lotta.lindgren@relacom.com

Relacom är både en leverantör av nätservice till världsledande operatörer och en lokal partner till företag, kommuner, elbolag, nätägare och konsumenter. Bredden gör att vi erbjuder allt från byggnation av rikstäckande mobilnät och service av el- och telenät till att dra fiber till nya bostadsområden eller säkra trådlös kommunikation på arbetsplatser och i bostäder. Vårt mål är att kombinationen av kvalitet, kompetens och säker leverans gör att våra kunder ska uppleva våra tjänster som marknadens mest prisvärda och därmed vara det självklara valet för fältservice