Ellevio förlänger avtal med Relacom till 2018

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 10:40 CET

Ellevio, tidigare Fortum Distribution, har ytterligare förlängt det treåriga avtalet med Relacom avseende elnätstjänster till att även gälla hela 2017.

Relacom har sedan 2011 levererat framförallt kundnära tjänster hos Ellevios kunder i hemmen och i elnäten runt om i landet. Det handlar t ex om elkvalitetsmätning, nyanslutning av elkunder samt ledningsvisning och bevakning av elnät inom företagets samtliga distri­butionsområden i Sverige. Totalt utför Relacom omkring 100 000 kundnära uppdrag om året åt Ellevio.

Ellevio förlängde nyligen det nuvarande treåriga avtalet med ett år, till och med 2016, och har nu alltså utnyttjat möjligheten att förlänga med ytterligare ett år, t o m utgången av 2017.

– Vi ser detta som ett kvitto på det goda och nära samarbete som vi har och har haft med Ellevio under avtalstiden. Tillsammans arbetar vi för att på olika sätt kunna fortsätta att utveckla uppdragen för ännu större effektivitet och bättre ekonomi, med bibehållen hög kvalitet i tjänsteleveransen, säger Mats Giss, affärsområdeschef Power på Relacom.

Vid Entreprenörsdagen i Karlstad nyligen erhöll Relacom Ellevios utmärkelse ”Utmärkt Entreprenör 2015”, i hård konkurrens med ett antal av företagets andra entreprenörer.

Affärsområdet Power är, tillsammans med mobil- och fibernät samt M2M/Internet of Things ett av Relacoms strategiska tillväxtområden.

För mer information, vänligen kontakta:
Mats Giss, affärsområdeschef Power Relacom, 070-591 07 91
Karl-Göran Svensson, vd Relacom AB, 08-553 900 00

Relacom erbjuder integrerade tekniktjänster inom telekom, elenergi och M2M (machine-to-machine) och har för närvarande ca 3 600 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bland de skandinaviska kunderna finns ledande operatörer, som Telia, Telenor och Fortum, liksom flera av de stora detaljhandelsföretagen. Relacom har huvudkontor i Stockholm.