Fortum breddar samarbetet med Relacom

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2011 10:16 CEST

Relacom har tilldelats ramavtal som entreprenör för ny- och ombyggnad av samt underhåll på elanläggningar i Stockholms län. Avtalet är en breddning av nuvarande samarbete som startade med Fortums outsourcing av sin nationella kundnära fältverksamhet till Relacom i november 2010.

Det nya avtalet innebär att Relacom nu även tillhandahåller anläggningsrelaterade tjänster inom el/energi med projektering, uppgradering och installationer av elnät. Tillsammans med det tidigare samarbetet med Fortum tillhandahåller alltså Relacom nu en bredare tjänst – från anläggning till kundnära tjänster.

-       Ett breddat erbjudande inom el och energi är en naturlig och medveten satsning för oss och detta avtal visar att vi är redo för helhetsåtaganden även inom el och energi-området, menar Håkan Monfors, Relacoms Sverigechef.

Lotta Lindgren, Informationschef Relacom: +46 709 651204, email lotta.lindgren@relacom.com

Relacom är både en leverantör av nätservice till världsledande operatörer och en lokal partner till företag, kommuner, elbolag, nätägare och konsumenter. Bredden gör att vi erbjuder allt från byggnation av rikstäckande mobilnät och service av el- och telenät till att dra fiber till nya bostadsområden eller säkra trådlös kommunikation på arbetsplatser och i bostäder. Vårt mål är att kombinationen av kvalitet, kompetens och säker leverans gör att våra kunder ska uppleva våra tjänster som marknadens mest prisvärda och därmed vara det självklara valet för fältservice. För mer information: www.relacom.se