Karl-Göran Fahrer Svensson ny Sverigechef på Relacom

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2014 13:59 CEST

Relacoms nye Sverigechef är långt ifrån ny inom Relacom eller i branschen. Karl-Göran Fahrer Svensson har varit en del av Relacom sedan start, senast som regionchef för Region Öst. Tillsammans med en ny försäljningschef och tre regionchefer ska han se till att trenden med Relacoms goda resultatutveckling håller i sig.

Karl-Göran Fahrer Svensson har senast varit regionchef för Region Öst på Relacom och tillträder
nu som företagets nye Sverigechef.

– Jag känner ett otroligt engagemang med att föra Relacom i Sverige framåt och se till att 2014 blir ett år som återspeglar det goda resulta­tet från 2013. För mig är det viktigt att vara ett föredöme för andra, jag utgår ifrån principen att leva som jag lär, säger Karl-Göran Fahrer Svensson, Sverigechef på Relacom.

Enligt Karl-Göran Fahrer Svensson är målet för år 2014 att kopiera år 2013 med dess lönsamhet genom att påvisa handlingsutrymme och tillit. Arbetet framöver kommer baseras på flera fokusområden såsom ekonomi, kassaflöde, nöjda kunder samt samarbetet mellan Orbion Consulting och Relacom. Relacom ska också bli en ännu mer attraktiv arbetsplats.

Som stöd till Sverigechefen Karl-Göran Fahrer Svensson börjar Göran Lindström som ny
försäljningschef. Han kommer fokusera på kunder och nya affärer.

Relacoms består av tre regioner i Sverige, med dessa personer som chefer; Thomas Persson, regionchef Syd, Morgan Kullander, regionchef Väst och Andreas Niklasson, regionchef Öst.

– Jag ser verkligen fram emot detta uppdrag. Jag vill betona att jag behöver alla medarbetare på Relacom och att vi gemensamt ska hjälpas åt att bli nummer ett, säger Karl-Göran Fahrer Svensson.

Relacom – där människor möter teknik

Relacom är både en global leverantör av nätservice till världsledande operatörer och en lokal partner till företag, kommuner, elbolag, nätägare och konsumenter. Bredden gör att vi erbjuder allt från byggnation av rikstäckande mobilnät och service av el- och telenät till att dra fiber till nya bostadsområden eller säkra trådlös kommunikation på arbetsplatser och i bostäder. Vårt mål är att kombinationen av kvalitet, kompetens och säker leverans gör att våra kunder ska uppleva våra tjänster som marknadens mest prisvärda och därmed vara det självklara valet för fältservice. Relacom har huvudkontor i Sverige.