Relacom bygger rikstäckande telekomlösning åt Parks & Resorts

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2011 17:04 CET

Relacom har fått förtroendet att implementera en helt ny telefonilösning till Sveriges stora parker som ingår i Parks & Resorts: Kolmården, Vildmarkshotellet, Gröna Lund, Skara Sommarland, Furuviks Djurpark, ABBA World & Aquaria.

Lösningen innebär installation av en MX One-växel samt Trio contactcenter, vilket kommer ge samtliga parker access till förstklassiga UC-lösningar. Avtalet innebär att Relacom står för projektledning, installation, utbildning, serviceavtal och konsultation.

- Eftersom vi finns i hela landet kan vi säkerställa rikstäckande lösningar för kunder med etableringar på flera orter och som vill ha smarta lösningar, menar Håkan Monfors, Relacoms Sverigechef.

Avtalet gäller till 2012.

Lotta Lindgren, Informationschef Relacom: +46 709 651204, email lotta.lindgren@relacom.com

Om Relacom

Relacom är både en global leverantör av nätservice till världsledande operatörer och en lokal partner till företag, kommuner, elbolag, nätägare och konsumenter. Bredden gör att vi erbjuder allt från byggnation av rikstäckande mobilnät och service av el- och telenät till att dra fiber till nya bostadsområden eller säkra trådlös kommunikation på arbetsplatser och i bostäder. Vårt mål är att kombinationen av kvalitet, kompetens och säker leverans gör att våra kunder ska uppleva våra tjänster som marknadens mest prisvärda och därmed vara det självklara valet för fältservice. Relacom finns i 17 länder med huvudkontor i Sverige.