Relacom lanserar smart wifi i bärbar väska

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2019 08:00 CEST

Med Relacom WiFi On the Go kan exempelvis ett café, butik, byggarbetsplats, event eller en tillfällig arbetsplats ge besökarna snabb åtkomst till internet.

Allt fler verksamheter är beroende av en fungerande internetuppkoppling för sig och sina besökare. Nu lanserar IT-infrastrukturbolaget Relacom en smart wifi-lösning i en bärbar väska som lämpar sig för tillfälliga arbets- och mötesplatser där verksamhet, personal och gäster behöver tillgång till internet.

Relacom WiFi On the Go är en flexibel bärbar wifi-lösning, perfekt för alla tillfällen där man behöver ett tillfälligt trådlöst nätverk för kortare eller längre perioder. Lösningen är förpackad i en smidig väska och kan därför enkelt tas i bruk på bara någon minut. Allt som krävs är att ansluta väskan till ett 230 V- eller 12 V-uttag.

– Vi ser en mängd tillfällen då det finns ett behov av att kunna erbjuda ett publikt wifi-nätverk. Som ett komplement till fasta wifi-lösningar har vi nu byggt en stabil och mobil lösning som bara är att plugga in i ett eluttag för att komma igång med, säger Andreas Niklasson, affärsområdeschef på Relacom.

Många användningsområden där säker och snabb internetuppkoppling krävs
Alltifrån båthamn till popup-stores - användningsområdena är många. Här är några exempel på situationer där wifi-väskan går att använda:

• Backup till befintliga nätverk - Enkelt stöd för affärskritiska system vid oförutsägbara händelser och avbrott.
  • Skolor och idrottsföreningar - En säker mobil lösning vid resor och arrangemang där nätverk inte alltid finns tillgängligt.
  • Tillfälliga event / PopUp store - Ingen begränsning till kabelräckvidd eller fast anslutning.
  • Koppla upp byggplatser - Enkel uppkoppling för byggbodar eller byggarbetsplatser
  • Uteserveringar - Snabbt och enkelt utan bygglov eller extra investeringar.
  • Camping / Båthamn - Täcker upp området för tillfälliga besökare under högsäsong.

Relacom WiFi On The Go finns att köpa eller hyra via Relacom.
För mer info: https://relacom.se/teknikomraden/it/wifi/onthego/

För mer information, vänligen kontakta:
Andreas Niklasson, affärsområdeschef IT, 070-323 19 47, andreas.niklasson@se.relacom.com
Fredrik Pallin, presskontakt Relacom, 0708-114 115, fredrik.pallin@se.relacom.com

Relacom erbjuder integrerade tekniktjänster inom telekom, elenergi och IoT (Internet of Things) och har för närvarande ca 2 000 medarbetare i Sverige, Norge och Finland. Bland de skandinaviska kunderna finns ledande företag som Telia, Telenor och Fortum, liksom flera av de stora detaljhandelsföretagen. Relacom har huvudkontor i Stockholm.