Relacom vinner Radiotjänst AB:s installations- och underhållsaffär

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 08:46 CET

Relacom har vunnit Radiotjänsts upphandling kring service, underhåll, utökningar och uppgraderingar av telefonisystem.

Efter Radiotjänsts interna utredning erhöll Relacom bäst betyg bland de inbjudna leverantörerna och kunde därmed uppvisa det sammantaget bästa erbjudandet för Radiotjänst AB.

Avtalet innebär bl a uppgraderingar, systemintegrationer, installation samt service och support på telefonisystem och gäller i två år med möjlighet till förlängning.

- Radiotjänst har ställt tuffa krav på den blivande leverantören och vi är stolta över att ha kunnat uppfylla deras höga krav, säger Håkan Monfors, Sverigechef på Relacom.

Lotta Lindgren, Informationschef Relacom: +46 709 651204, email lotta.lindgren@relacom.com

Om Relacom

Relacom är både en global leverantör av nätservice till världsledande operatörer och en lokal partner till företag, kommuner, elbolag, nätägare och konsumenter. Bredden gör att vi erbjuder allt från byggnation av rikstäckande mobilnät och service av el- och telenät till att dra fiber till nya bostadsområden eller säkra trådlös kommunikation på arbetsplatser och i bostäder. Vårt mål är att kombinationen av kvalitet, kompetens och säker leverans gör att våra kunder ska uppleva våra tjänster som marknadens mest prisvärda och därmed vara det självklara valet för fältservice. Relacom finns i 17 länder med huvudkontor i Sverige.