Toppchefer till Orbion Consulting

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 10:49 CEST

Orbion Consulting, en del av Relacom, har stärkt sin organisation genom två topprekryteringar: Roger Mobrin and Roger Marminge.

Båda har lång erfarenhet från IT- och telekombranschen och har tidigare haft flera positioner på ledningsnivå. Roger Mobrin, som kommer att ansvara för Orbions norra region, har bland annat haft rollen som CIO på Tele2 och Roger Marminge har över 20 års erfarenhet från TeliaSonera där han ansvarat för leverans- och affärsprojektledning.

- Orbion Consulting har etablerat en stark marknadsposition inom konsulttjänster för telekom och energi. Tack vare den erfarenhet och kompetens som Roger Mobrin och Roger Marminge nu adderar, kan vi stärka våra kunderbjudanden ytterligare, säger Erik Oldmark, chef för Orbion Consulting.

De senaste åren har Orbion Consulting byggt en betydande närvara i Norden. Tillsammans med Relacom fälttjänster kan kunder dra fördel av en unik kombination och heltäckande, integrerade tjänster.

Lotta Lindgren, Kommunikationschef Relacom
lotta.lindgren@relacom.com, 0709 651204

Relacom – där människor möter teknik

Relacom är både en global leverantör av nätservice till världsledande operatörer och en lokal partner till företag, kommuner, elbolag, nätägare och konsumenter. Bredden gör att vi erbjuder allt från byggnation av rikstäckande mobilnät och service av el- och telenät till att dra fiber till nya bostadsområden eller säkra trådlös kommunikation på arbetsplatser och i bostäder. Relacom har huvudkontor i Sverige.