Veronica Ezeyza-Alvear slutar som koncernchef på Relacom

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2018 12:16 CET

Veronica Ezeyza-Alvear har meddelat styrelsen för teknikservicekoncernen Relacom att hon kommer att avgå från posten som koncernchef. Tidpunkten för när hon slutar kommer att bli klar inom kort. Styrelsen har satt igång arbetet med att tillsätta en ny vd för Relacom-gruppen.

Veronica Ezeyza-Alvear har arbetat 14 år i Relacom-koncernen inom olika ansvarsområden, de senaste fyra åren som koncernchef.

– Veronica har varit en stor tillgång för Relacom och har alltid strävat efter företagets bästa. Styrelsen tackar Veronica for hennes bidrag och engagemang och önskar henne lycka till i nya utmaningar, säger Relacoms styrelseordförande Terje Christoffersen.

– Efter 14 år i koncernen är det dags för mig att gå vidare och anta nya utmaningar. Såväl Relacom som samhället i stort har under de här åren haft en mycket spännande utveckling – från en analog till en digital värld. Det har varit en stor förmån att ha fått vara en del av detta, säger Veronica Ezeyza-Alvear.

Relacom erbjuder integrerade tekniktjänster inom telekom, elenergi och IoT (Internet of Things) och har för närvarande ca 2 400 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bland de skandinaviska kunderna finns ledande operatörer, som Telia, Telenor och Fortum, liksom flera av de stora detaljhandelsföretagen. Relacom har huvudkontor i Stockholm.