MALMÖS ENDA TRÄDGÅRDSCAFÉ INOMHUS

23 juni öppnade Malmös enda trädgårdscafé inomhus, på Renaissance Malmö Hotel och Rosen Bar & Dining. Med konstgräsmatta, hortensior, lobelior, rulltårta och egengjord iste och arnold palmer har du här ett äkta trädgårdscafé som du kan njuta av oavsett Svenskt sommarväder med snålblåst och regn.

Under sommaren hittar du en annorlunda uteservering och trädgårdscafé på ett av Malmös bästa hotell; Trädgårdscaféet har flyttat inomhus i den till vardags designande och färgglada Rosen Bar & Dining, på Renaissance Malmö hotel. Här kan du sitta ner för en fräsch sommarlunch och ett glas vin, eller en läskande Arnold Palmer gjord på egengjort iste och en kanelbulle. Tanken är att få njuta av sommaren, oberoende av hur varmt det är ute.

”Malmö är fullt av trevliga uteserveringar, vårt Trädgårdscafé ska inte ersätta dessa utan vara ett komplement. Hos oss får du känslan av att sitta ute i en sommarträdgård även om det är kallt, blåser eller regnar.” Säger Nicolas Suito, Food & Beverage Manager på Renaissance Malmö hotel. ”Uteserveringar finns det gott om på Lilla Torg där hotellet ligger, men trädgårdscaféer är det värre med.”

Trädgårdscaféet är öppet hela sommaren mellan kl 11 och 17, måndagar – lördagar.

Rosen Bar & Dining har öppet precis som vanligt måndag – torsdag kl 17 – 00 och fredag – lördag kl 17 – 01.

För mer information kontakta,

Lina L’Estrade