Nya Renault ZOE

NYA RENAULT ZOE - NU MED MER RÄCKVIDD OCH PRESTANDA

NYA RENAULT ZOE - NU MED MER RÄCKVIDD OCH PRESTANDA

Nu kommer Nya Renault ZOE med mer prestanda i form av kraftigare elmotor och längre räckvidd samt mer teknik och ny uttrycksfull design. Renault ZOE är en av de mest sålda elbilarna i Sverige just nu.

7 år efter lanseringen tar Nya Renault ZOE nästa kliv i utvecklingen och erbjuder fler laddnings-möjligheter, förbättrad kvalitet och ny teknik i tredje generationen av elbilsmodellen. Redan från instegsnivån är modellen fullmatad med den senaste tekniken samtidigt som det attraktiva priset är kvar.

Nya Renault ZOE har kvar sin personlighet utan att försaka sin nya fräscha design. Invändigt har kupén revolutionerats med en komplett omarbetad instrumentpanel för ökad komfort. Stolklädsel och stoppat material på sidodörrarna är gjort av återvunnet material. Den låga ljudnivån i ZOE beror bland annat på den akustiska vindrutan som gör elbilsfärden ännu tystare.

På det tekniska planet utmärker sig Nya ZOE med längre räckvidd tack vare ett 52 kWh batteri. Räckvidden är upp till 385 km enligt WLTP* och Nya ZOE erbjuder fler laddningsmöjligheter än tidigare, AC-laddaren kan kombineras med ett likströmsuttag DC (tillval) för att snabbladda med upp till 50 kW. Körglädjen är också förbättrad tack vare den nya elmotorn R135 (100 kW) som ger förstärkt prestanda vid t ex motorvägskörning.

Den nya modellen är utrustad med en mängd innovativa funktioner och uppkopplade Renault EASY CONNECT-tjänster. Förarstödssystemet, en 10” display, Renaults EASY LINK multimedia-system och ett nytt körläge för stadskörning, är innovationer som alla syftar till att göra vardagskörningen enklare och mer njutbar.

När vi nu öppnar orderböckerna för Nya ZOE i Sverige fortsätter framgångssagan här. Med 5 000 rullande ZOE  är modellen en av de mest sålda elbilarna i landet och en verklig pionjär på elbilsmarknaden”, säger Thomas Holm, Sverigechef, Renault Nordic AB.

Lanseringen av Nya Renault ZOE startar i mitten av oktober med ett pris från 366.990:- för den välutrustade versionen ZEN (exklusive klimatbonus 60 000:-). Räckvidd 385 km WLTP.

Möjligheten att hyra batteriet kvarstår med en kostnad för batterihyra från 749:-/mån. Pris för ZOE med batterihyra från 286.990:- (exklusive klimatbonus 60 000:-)