RENAULTS  KAMPANJ  GÖR  ELBILEN  BEGRIPLIG

RENAULTS KAMPANJ GÖR ELBILEN BEGRIPLIG

RENAULTS  KAMPANJ  GÖR  ELBILEN  BEGRIPLIG

Renault marknadsför och säljer ett komplett modellprogram av elbilar i Sverige med ZOE personbil, Kangoo ZE transportbil och Twizy som är ett mopelklassat elfordon. För att kunden skall kunna testa sitt körbeteende och med syftet att göra elbilen mer begriplig rullar nu Renaults kampanj: http://www.elbilskollen.nu/.

Kampanjen elbilskollen.nu har utvecklats tillsammans med Renaults reklambyrå Reputation och går nu live i en nationell marknadsföringskampanj i TV, webb-tv, online och print.

Med kampanjen vill vi på ett ärligt sätt förklara att elbilen är en bil för många men inte för alla”, säger Lars Höglin, Marknadskommunikationschef på Renault i Sverige.

Att elbilen är ett bra alternativ för miljön är nog de flesta redan medvetna om. Men som för flera andra fordon med alternativa bränslen finns det många som är skeptiska. Det är svårt att förhålla sig till ny teknik och dess begränsningar.

På sajten får besökaren en neutral bild av tekniken och fördelarna med elbilen. Målet är att ge ett snabbt och enkelt svar på frågan; Är en elbil något för mig?”, fortätter Lars.

Renault har marknadens bredaste modellprogram och det betyder att Renault idag kan möta flera olika kunders behov, varför möjligheten att kunna analysera sitt körbeteende känns viktigt.

Elbilen erbjuder redan idag fördelar som gör den till ett konkurrenskraftigt alternativ, i synnerhet för de som bor i eller kring tätorter. Elbilskollen.nu vill därför ge en nyanserad information om elbilen som kan göra det lättare för kunden att välja.”, avslutar Lars Höglin.

Kontakt: Lars Höglin, Marknadskommunikationschef Renault Nordic AB, tel 072-194 96 52