Årets sommarstad 2018 – Vinnaren är korad!

2018 års vinnare i omröstningen Årets Sommarstad är Kalmar för fjärde året i rad. En genuin svensk sommarstad som bevisar återigen att staden är en riktig svensk favorit.

Det har varit en tuff omröstning i Årets sommarstad. Flera städer har varit med in och fajtats till slutskedet. Årets sommarstad arrangerades av jämförelsesajten Reseguiden.se för 11:e året i rad.

– Vi mycket nöjda med deltagandet säger Louise Nilsson, projektansvarig för Årets Sommarstad på Reseguiden.se. – Vi kunde knappt fått mer respons i årets omröstning, så många turistbyråer, tidningar, kommuner och privatpersoner har hjälpt oss att nå ut i årets omröstning. Både via sociala medier men också genom artiklar i lokaltidningar.

Topp 10:

1. Kalmar (24,6%)

2. Härnösand (11,8%)

3. Västervik (10,2%)

4. Halmstad (7%)

5. Karlskrona (6,3%)

6. Varberg (4,2%)

7. Visby (3,3%)

8. Falkenberg (3,2%)

9. Mariestad (2,5%)

10. Göteborg (2,3%)

I samband med tävlingarna kunde man även tävla om två priser. I samband med röstning hade man chans att vinna ett presentkort på Gothia Towers och Liseberg. Instagram-tävlingen slog rekord och nådde totalt 644 uppladdade foton. För att delta i den behövde man ladda upp en sommarbild och tagga #åretssommarstad #reseguiden och följa @reseguiden för att vara med i tävlingen om ett presentkort på Scandic. Vinnarna kommer presenteras i reseguidens nyhetsbrev och sociala medier fredagen den 25 maj.

- Vi tackar alla som engagerat sig i tävlingen och som varit aktiva i sociala medier och i andra forum säger Louise Nilsson projektansvarig för Årets Sommarstad på Reseguiden.

• sommarstad
  • sverige
  • sommar

michael@reseguiden.se

Om Reseguiden

På Reseguiden kan du jämföra och boka resor från alla ledande arrangörer – charter, sista minuten, paket, flyg, hotell och hyrbil. Här hittar du resor från över 500 reseföretag. Genom att använda vår sökmotor kan du vara säker på att alltid hitta den bästa resan till det lägsta priset.