Resenärerna tar över nya Reseguiden.se

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2011 16:50 CET

Idag får Reseguiden.se, Sveriges största jämförelsesajt för resor, ett helt nytt utseende. Den nya sajten är resultatet av ett omfattande analysarbete som gjorts i syfte att kartlägga de grundläggande behoven och drivkrafterna hos resenärerna.
–  Resultatet innebär bland annat att alla som jobbar redaktionellt på sajten kliver ett steg tillbaka, säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se och tillägger:
–  Nu är det resenärerna som ska guida andra resenärer till en bättre semesterupplevelse.

Jämförelsesajten Reseguiden.se har fått ett helt nytt utseende och en rad nya funktioner. Layouten blir nu modernare med många tydliga grafiska element med fler och strörre bilder. Men den tydligaste förändringen är nedprioriteringen av det egna redaktionella innehållet till förmån för medlemmarnas egenproducerade reseguider.

Val av resmål kritiskt
–  Under ett års tid har vi gjort ett grundligt analysarbete där våra användartester tydligt visar på att det är just valet av resmål är det svåraste momentet när det gäller att hitta och boka en semesterresa på nätet, säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se.

–  Det råder ingen brist på användargenererat innehåll på nätet och det råder heller ingen brist på reseutbud. Den stora utmaningen för dagens internetresenärer är att välja resmål, därefter uppstår behovet att jämföra pris och kvalitet, säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se

Riktiga resenärer
I Reseguidens fall har man utsett riktiga resenärer som mest lämpade att skriva guiderna som ska visa vägen till en bättre semesterupplevelse för sajtens besökare. Det unika med nya Reseguiden.se är att guiderna knyter samman resenärernas resmålstips med hur man reser dit, hur mycket det kostar och var man bokar resan.

–  Oberoende prisjämförelser har vi alltid varit starka på, men genom att presentera våra medlemmars reseguider med reseföretagens produkter i ett sammanhang, vågar jag påstå att vi är unika på marknaden. Med 300 000 prenumeranter och 60 000 medlemmar kan det säkert bli en och annan guide på nya Reseguiden.se,  säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se och avslutar:
–  Vi ska guida resenärerna till en bättre semesterupplevelse och då finns det så mycket mer att tänka på än bara priset.

För mer information kontakta:
Michael Blaxland, 0708-30 70 03.
michael.blaxland@reseguiden.se

Pressarkiv och bilder
www.reseguiden.se/press

...............................................................................

Reseguiden Interactive AB
Första Långgatan 28 B
413 27 Göteborg, Sweden
tel: + 46(0)31 774 39 39
www.reseguiden.se

Om Reseguiden.se

Reseguiden.se är Nordens ledande jämförelsesajt för att hitta och boka resor. Varje månad hjälper vi över 1 000 000 resenärer att hitta rätt resa till rätt pris. Det gör vi genom att sammanställa ett brett utbud av resor från fler än 600 resebyråer, researrangörer, flygbolag, hotell, mfl.

Kommentarer (1)

Grattis! Klokt beslut. Det är resebilder besökarna vill frossa i. Ska testa nya sajten och recensera den på min reseblogg.

- JackH - 2011-11-03 09:56 CET