Framtidstro med ny CFO

Resevaruhuset har anställt ny CFO, Gustav Lindberg, Han kommer inte från branschen som också varit ett krav från företagsledningen. Utan Gustav kommer i stället från bilbranschen som faktiskt är rätt lik resebranschen:
– Det är lite samma transaktionsmönster säger han.

Nya system

Gustav Lindberg tillägger också att det finns stora effektiviseringar man kan göra genom integrationer och att man måste våga titta på system utanför branschen. Resevaruhuset har påbörjat sin stora förändringsprocess som innefattar alla avdelningar och arbetssätt. Nya system skall implementeras. Och de innebär att kryptiskt arbete och kunnande inte längre är något Resevaruhuset kommer värdesätta eftersom alla kommer att arbeta i samma gränssnitt som kunderna. Men med en förhöjd tillgänglighet för de anställda, men olika "drag and drop"-funktioner. Under hösten lanserar vi en helt ny tjänst som ligger helt klart i framkant.

– Den presenterar vi i början på hösten efter semestrarna, mycket spännande tillägger Jonas Gustafsson, vd.

• affärsresor
  • event resor