Testa drömsemestern i ett provrum

Nu kan du slippa bli besviken på semesterresan - genom att testa den innan du bokar. Som första resebolag i Sverige öppnar nu Resevaruhuset ett provrum för din semester.
– Om man ska åka på dyrare resa vill man veta vad det är man köper, säger Jonas Gustafsson, vd vid Resevaruhuset.

Med Resevaruhusets nya tjänst får du som kund uppleva Hurtigrutten, pulsen i Berlin eller se hur det ser ut på stranden i Tulum innan du bokar. Genom att i lugn och ro sitta hos Resevaruhuset kan kunderna visuellt gå igenom olika resmål.
– Kunderna kan känna en stress när de står vid en disk och pratar. Många gånger handlar det om sitt livs resa, man ska fira en 70-årsdag och bjuda hela familjen till exempel, säger Jonas Gustafsson, vd vid Resevaruhuset.

Genom rörliga små filmsnuttar får kunden se olika destinationer och olika aktiviteter på plats och därefter kunna känna efter om det passar. I Resevaruhusets resbibliotek finns 75 förladdade resmål, från safariresor, kryssningar och chartersemestrar.
– Vi plockar ihop olika material beroende på vad det är för resa. Och vi kan givetvis göra det för vilken destination som helst, säger Jonas Gustafsson.

– Vi strävar alltid efter att ligga i framkant och ge våra kunder marknadens bästa service, säger Jonas Gustafsson, vd på Resevaruhuset.

Det här är ett första steg mot en reseservice som ligger i framkant. Inom en snar framtid räknar Resevaruhuset med att göra samma sak med virtual reality. Resevaruhusets mål är att med teknikens hjälp erbjuda kunden rätt förutsättningar för att ta det bästa beslutet inför resan.

– Självklart ska du kunna få ett smakprov på resan redan innan du åker. När vi handlar kläder är det självklart att man få prova och känna, vi vill ge samma möjlighet till våra resenärer. Semestern är för många årets höjdpunkt och då är det viktigt att det blir rätt, säger Jonas Gustafsson.