Pressmeddelande -

Vi har ingått ett LOI/Avsiktsförklaring med Eskilstuna Logistik och Etablering AB avseende Eskilstuna flygplats.

Eskilstuna Logistik och Etablering AB har tillsammans med Resevaruhuset AB ingått ett LOI/Avsiktsförklaring som avser vidareutveckling av Eskilstuna flygplats.

Avsiktsförklaringen behandlar de gemensamt uppsatta avsikterna för att möjliggöra en fullt utbyggd flygplats som skall hantera frakt/gods/passagerartrafik samt privatflyg. En projektplan kommer gemensamt tas fram och ambitionen är att fastställa den före årsskiftet 2016-17. Detta i sin tur kommer sedan resultera i ett fullt avtal mellan Eskilstuna Logistik och Etablering AB i egenskap av kommunens representant av flygplatsen och Resevaruhuset AB i egenskap av entreprenörs/konsortier initiativet.

Kommentar från Eskilstuna Logistik och Etablering AB, Mikael Jonsson VD/Logistikchef; Vi har länge velat utveckla logistikparken och flygplatsen och nu har vi hittat en part som vi tror kommer kunna förverkliga kommunens ambitioner om utbyggnad av flygplatsen. Det är förtidigt att kommentera ytterligare i nuläget då vi befinner oss i en uppstartsfas, där av har vi tecknat en avsiktsförklaring.

Kommentar från Resevaruhuset AB, Jonas Gustafson VD; Det här ligger helt i linje med vårt beslut om att transformera oss från traditionell resebyrå till att bli ett globaltreselogistikföretag. Vårt gemensamma arbete med projektplanen påbörjas efter sommarsemestrarna, klart vi är glada för att vi funnit samsyn för utvecklingen av flygplatsen, ett helt nytt kapitel i vår 50 åriga-historia, känns helt rätt.

Eskilstuna Logistik och Etablering AB mikael.jonsson@eskilstunalogistik.se

Resevaruhuset AB jonas.gustafson@resevaruhuset.se

• Turism

Resevaruhuset är Sveriges äldsta familjeägda resebyrå. Redan 1966 slog vi upp portarna till vår första butik på Götgatan i Stockholm. Vår långa historia gör att vi har skaffat oss marknadens kanske mest omfattande kunnande om resor och resmål. Under åren har vi också fått ett unikt kontaktnät bland våra leverantörer. Nu finns vi på tre platser i Sverige, Göteborg, Stockholm och Uppsala.

VÅR AFFÄRSIDÈ

Resevaruhuset ska genom entreprenörskänsla, engagemang och bred kunskap effektivisera våra kunders resande – Hela vägen.

FULLSERVICE

Vi kan erbjuda dig hjälp med både affärs- och semesterresan. Här ordnar vi din resa från början till slut. Oavsätt hur eller vart du vill åka.

VÅR STYRKA

Vi kan erbjuda dig personlig service i våra butiker och på telefon, samtidigt som vi också erbjuder smarta lösningar för dig som vill söka och boka din resa på Internet.

VÅRT MOTTO

Vårt motto innebär att vi inte bara ska sälja en biljett. Vi ska se till att vår kund får en problemfri resa.

Jonas Gustafson F

Presskontakt VD Ägare +46858725052