Resia och Eva Moen Adolsfsson årets säljare

Nyhet  •  2012-09-17 16:32 CEST

Resias vd, Eva Moen Adolfsson, utsågs till Årets Säljare 2011 av Marknadsföreningen i Göteborg. Juryn framhäver Evas ledarskap, där hon i såväl goda som tuffa tider fokuserat på sälj och företagskulturen.

Priset som Årets Säljare delades ut på Marknadsföreningens Guldfrukost på Svenska Mässan. Motiveringen bakom Eva Moen Adolfssons och Resias vinst löd:

"Årets säljare 2011 blev också "branschens chef" samma år. Med ett tydligt och konsekvent ledarskap har hon i såväl goda som tuffa tider fokuserat på sälj och företagskulturen. Årets säljare 2011 värnar om varumärket med personalen som främsta tillgång. Framgång som bygger på samspel och delaktighet har resulterat i branschledarskap år efter annat och vinst när andra går minus."

Under frukosten delades också priset Årets Kommunikatör ut till Patrik Sjöberg för hans insatser för bland annat BRIS, efter det att han släppte sin bok där han avslöjade de övergrepp han utsatts för av sin tränare under ungdomsåren.

Priset Årets Marknadsförare delades ut till den norska hotellkungen Petter Stordalden för den uppmärksamhet han lyckades skapa kring lanseringen Clarion Hotel Post.

För mer information kontakta:

Ingela Schönning, kommunikationschef på Resia BA, tfn: 0761 10 97 36.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom