Resurs Bank förlänger sponsoravtal med HIF till 2012

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 09:04 CEST

Resurs Bank förlänger sitt huvudsponsorskap med fotbollsföreningen HIF. Efter två år som huvudsponsor för HIF utnyttjade Resurs Bank därmed sin möjlighet att förlänga avtalet till att gälla hela 2011 och 2012. Sponsoravtalet omfattar även Resurs Banks systerföretag Solid Försäkringar som därmed förlänger sitt guldsponsorskap under samma period.

2009 valde Resurs Bank att bli huvudsponsor till HIF. Mot slutet av den andra säsongen som huvudsponsor har Resurs Bank nu beslutat att förlänga sin satsning på Helsingborgs stolthet, HIF. Det framgångsrika samarbetet fortsätter därmed under kommande två års spännande säsonger.

-       Vi är mycket glada att en framgångsrik aktör inom svensk banknäring sätter stort värde på Helsingborgs IF som en naturlig del i företagets strategi. Samarbetet mellan Resurs Bank och HIF har blivit starkare och starkare. Båda aktörer har utvecklats oerhört positivt och har fina framtidsutsikter. Värdet på avtalet är omfattande. Ett av HIFs största samarbetsavtal genom tiderna, säger Paul Myllenberg, klubbdirektör HIF.

Resurs Bank har samarbetat med HIF sedan början av 2000-talet och har sedan 2009 varit huvudsponsor. Solid Försäkringar, som ingår i samma företagsgrupp som Resurs Bank, förlänger sitt avtal som guldsponsor under samma period fram till och med 2012.

-       Vi är genuint glada över att kunna bidra till HIF:s framgångar med vår satsning. HIF:s exponering i Sverige och utomlands hjälper även oss att utvecklas som företag. Vi vill därför tacka laget för deras starka insats så här långt 2010. Nu ska vi arbeta rygg mot rygg för nya fotbollsframgångar i framtiden, säger Kenneth Nilsson, VD Resurs Bank.

En framskjuten placering i årets allsvenska för HIF medför spel i någon av de Europiska cuperna 2011/2012. Med samarbetet säkerställer Resurs Bank därmed sina rättigheter över hela cupspelet.

Mer om HIF på www.hif.se

Mer om Resurs Banks sponsorskap och samhällsstöd på www.resurs.se/om+oss/sponsor.jsp

Presstalespersoner Resurs Bank

Kenneth Nilsson, VD Resurs Bank