Resurs Bank partner NetOnNet får utmärkelsen ”Årets e-handel”

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2013 08:46 CET

Elektronikkedjan NetOnNet har vunnit den prestigefyllda utmärkelsen ”Årets e-handel” vid årets Web Services Awards. Kedjans webbaserade e-handelslösning är därmed Sveriges bästa e-handelsplattform.

Resurs Banks e-handelslösning för betalning i webbshopar har utvecklats med 30-årig erfarenhet av detaljhandel i ryggen. Med Resurs Bank kan kunder snabbt och säkert välja att betala sina köp, på webben såväl som i butik.

-       Vi skickar ett stort grattis till NetOnNet för den hedrande utmärkelsen och delar glädjen med dem eftersom vi det senaste året arbetat hårt med att bidra till innehållet i deras betalningslösning, säger Christoffer Norrthon, chef Säljfinans Resurs Bank.

I samarbete med Resurs Bank kan NetOnNets kunder välja flexibel betalning oavsett om de handlar i butik eller på webben. I webbshopen www.netonnet.se väljer kunderna bland Resurs Banks olika betalningsalternativ och kan betala allt direkt eller dela upp betalningarna räntefritt. Med upp till 60-dagars faktura/kredit, flexibla delbetalningar och snabbare betalning till näthandlare vinner Resurs Banks e-handel allt större erkännande på marknaden.

För mer information om utmärkelsen www.webserviceaward.com

Christoffer Norrthon, chef Säljfinans på Resurs Bank

Tel: 042-38 20 70. christoffer.norrthon@resurs.se

Olof Engvall, presschef Resurs Bank

Tel: 0736-61 20 43. olof.engvall@resurs.se

Om Resurs Bank - Ger dig handlingskraft

Resurs Bank är en av Sveriges snabbast växande nischbanker, sprunget ur Resurs Finans som introducerade räntefritt i mitten av 1980-talet. Resurs Bank är idag marknadsledande inom konsumentfinansiering inom detaljhandeln och erbjuder därtill attraktiv in- och utlåning, betalkorten Supreme Card Gold, Supreme Card Woman och Supreme Card Green (+ Business) samt factoringtjänster till företagskunder.

Resurs Bank tillhör Resursgruppen som också består av Solid Försäkringar, Teleresurs och Reda Inkasso. Resurs Holding ägs av Nordic Capital Fund VII och Waldir AB. www.resursbank.se