Resurs Bank står bakom Rögle BKs satsning i SHL. Förlänger huvudsponsorskapet 2015-2016

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2015 09:30 CEST

För nionde säsongen i rad. Resurs Bank sponsrar Rögle BK.

Rögle BKs mångåriga samarbete med huvudsponsorn Resurs Bank förlängs nu inför säsongen 2015-2016. Sponsringen ger värdefullt stöd till lagets satsningar i SHL, stödjer juniorverksamheten och ger namn åt SHL-lagets försäsongsläger, Resurs Bank Camp.

Resurs Bank har sedan 2006-2007 sponsrat Rögle BK och är stolta över att långsiktigt bidra med resurser som är viktiga för klubbens verksamhet och framgång. Såväl på elitnivå som inom ungdomsverksamheten, som exempelvis rönt stora framgångar i Juniorer 18 och 20. Nu gäller det för Rögle BKs A-lag att etablera sig i ishockeyns högsta serie, SHL.

- Nu är det femte gången gillt i den högsta serien och som sponsor vill vi bidra till att laget långsiktigt kan etablera sig i SHL. Genom att stötta elitlag inom svensk idrott får vi som företag förstås exponering, men ännu viktigare är att vi ger energi åt allt det viktiga och värdefulla som idrott och föreningsliv skapar i samhället, säger Lotta Blond som är marknadsansvarig på Resurskoncernen.

- Vi är mycket glada över det fortsatta samarbetet med Resurs Bank som huvudsponsor. Nu när vi har tagit steget upp i SHL är detta samarbete viktigt i vårt nästa delmål, att etablera Rögle BK i SHL samt att även fortsätta hålla en hög nivå på vår ungdomssektion. Tillsammans är våra varumärken starka och vi får nu möjligheten att fortsätta utveckla vårt samarbete ytterligare säger Marcus Thuresson, klubbdirektör i Rögle BK.

Mer information:

Lotta Blond, Marknadsansvarig Resurs Bank, +46-722-52 33 10, lotta.blond@resurs.se

Olof Engvall, Presskontakt Resurs Bank: +46-736-61 20 43, olof.engvall@resurs.se

Resurs Bank är en av Nordens snabbast växande nischbanker, sprunget ur Resurs Finans som introducerade räntefritt i mitten av 1980-talet. Resurs Bank är idag marknadsledande inom konsumentfinansiering inom detaljhandeln och erbjuder därtill in- och utlåning, kreditkorten Supreme Card Gold, World, Woman, Green samt factoringtjänster till företagskunder. Resurs Bank har verksamhet och kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Besök www.resursbank.se