Resurs Holding publicerar idag kvartalsrapport för det första kvartalet 2016

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2016 08:00 CEST

Resurs Holding är moderbolag till Resurs Bank. I koncernen ingår förutom Resurs Bank också Försäkringsbolaget Solid. Kvartalsrapporten finns på Resurs Holdings hemsida.
www.resursholding.se

I kvartalsrapporten för Resurs Holding AB finns på sidorna 6 och 7 beskrivningar av segmenten Payment Solutions och Consumer Loans, vilka utgör lejonparten av Resurs Bank AB:s verksamhet. Ytterligare finansiell information om dessa segment framgår av not k4 på sidan 22.

För mer information kontakta:

Gunilla Wikman, Investor Relations Manager, gunilla.wikman@resurs.se; +46 707 638 125

Från basen inom retail finance har erbjudandet utvecklats till att också innefatta privatlån, kreditkort och sparkonton med en kundbas på cirka 5 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 banktillstånd och står under Finansinspektionens tillsyn.

Vid utgången av första kvartalet 2016 uppgick låneportföljen till cirka 19 miljarder kronor och antalet anställda var 630.