Retail United en växande hub för nordisk aktivering

När Retail United lanserades var det i tron att det saknades en retailbyrå som kunde arbeta på hela den nordiska marknaden. I dag, tre år senare, kan de konstatera att de hade rätt och att de har fyllt den luckan.

– Vi kan göra enorm nytta för bolagen genom att vara deras hub för nordisk aktivering. Vi knäcker idén och sätter strategin på en plats. Sedan har vi alla möjligheter att jobba ut den taktiskt genom att vi har personal och kunskap om vad som fungerar, är lagligt och genomförbart i varje land, säger Andreas Broman, vd.

Retail United har många nordiska uppdrag i portföljen – däribland Lambi Serla, Sibylla samt Sony Mobile och Sony Electronics – och byrån växer med en god vinst. Vid starten hade Retail United 60 anställda, i dag är de närmare 150 och har vuxit ur lokalerna. På fredag 1 mars flyttar byrån till ett nytt kontor på Repslagargatan på Södermalm i Stockholm.

Där finns gott om konferensutrymmen där de kan ta emot alla säljare som byrån rekryterar, utbildar och sätter på rätt plats ute på fältet hos kunderna. Dessutom finns plats att visa upp de butiksdesign- och kampanjlösningar som Retail United har tagit fram för sina kunder i dagligvaruhandeln.

Byrån fortsätter att växa och räknar med att anställa ytterligare 3-4 personer under våren. Bland annat söker man en projektledare, en copywriter och fler medarbetare till ekonomiavdelningen.

• Media, kommunikation

• försäljning