Godare jul med RFSU:s julkalender

Godare jul med RFSU:s julkalender

Från 1-24 december är det lucköppning med RFSU. Bakom varje lucka i RFSU:s Julkalender för vuxna döljer sig ett sexualupplysningsinslag. Så från idag ända fram till jul kan du skippa chokladkalendrar och önskelistor med dyra julklappar och fylla dina kunskapsluckor med RFSU istället.

I RFSU:s frågelåda är det tydligt att frågorna om sex inte försvinner för att man lämnat ungdomen. Men frågorna varierar beroende på om man är 26, 45 eller 69 år. När livssituationen förändras kan man behöva fylla på med nya tips. Oavsett om man är stressad småbarnsförälder, singel mitt i livet eller har valt bort barn så finns utmaningarna där. Därför satsar RFSU på sexualupplysning för vuxna.

Paketet "Sex för vuxna" innehåller appen Blommor och bin, samtalsgrupper för föräldrar, Sexpodden, RFSU-klinikens mottagning för dig över 50 år, Tecknat för vuxna och nu Julkalender för vuxna.

RFSU har länge arbetat för allas frihet och rätt att vara, välja och njuta genom att sprida kunskap om sexualitet och relationer. Julkalender för vuxna är ett av flera bra sätt att göra det på.

Som en bonus bjuder RFSU på årets mest frispråkiga podcast. Radio- och tv-profilen Annika Lantz får sexualrådgivning i studion av RFSU:s experter. Sexpoddens rykande färska avsnitt om långa relationer döljer sig bakom en av luckorna i kalendern.

RFSU:s Julkalender för vuxna

Så till alla vuxna - en riktigt god jul från alla oss på RFSU!