RFSU:s förbundsordförande Kristina Ljungros besöker Sundsvall

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2017 11:23 CET

RFSU:s förbundsordförande Kristina Ljungros har haft en intensiv period, inte minst på grund av att Donald Trump tillträtt som USA:s president. Internationellt är kvinnors aborträttigheter mer i fokus än på länge och presidentens inskränkning av bistånd kommer att leda till att många kvinnor i världen kommer att dö.

Kristina Ljungros kommer att besöka lokalföreningen RFSU Västernorrland och delta i ett panelsamtal om STI, dvs sexuellt överförbara infektioner, och HIV där vården av könssjukdomar, besked och behandling i Västernorrland diskuteras.

Samtalet äger rum på Mittuniversitetet i sal L111 den 24 februari kl 16.00. Övriga medverkande är Ola Lindström från Torka Alla Tårar, Morgan Grafström , RFSL, Ola Lindström samt representanter från UMO och vården.

Kontakta RFSU:s pressansvarige för intervju med Kristina Ljungros.

Kommentarer (0)