Zenith - som om den inte fanns

Under hösten lanserar RFSU AB sin nya kondom Zenith. Kondomen riktar sig till den som vill ha säker sex men söker en tunnare kondom. Zenith leder kroppsvärme bättre än latexkondomer, vilket gör att båda parter kan uppleva en naturligare känsla och större intimitet än med en traditionell kondom. Zenith är tillverkad i plast* och tunnare än någon annan befintlig kondom på marknaden - Zenith är en högkvalitativ produkt framtagen för att maximera den naturliga känslan. Med Zenith vill vi fylla behovet av ett tunnare alternativ till den traditionella latexkondomen och samtidigt möjliggöra skönare sex för båda parter, säger RFSU AB:s marknadschef Carl Osvald. Zenith har även andra fördelar. Den är luktfri och för personer som är överkänsliga mot latex är givetvis Zenith ett självklart alternativ. Zeniths förpackning har ett helt nytt format och består av en rund innerförpackning i plast med smidigt "dra av-lock". Premiumprodukten Zenith kommer att ligga i det övre prisintervallet vilket motiveras av den högteknologiska framställningsprocessen och det dyrare materialvalet. Priset för en förpackning om fem Zenith ligger runt 89 SEK och kondomen kommer initialt att säljas på Apoteket. Bara i Sverige säljs varje år 17 miljoner kondomer och ungdomar är den grupp som är bäst på att använda kondomen som preventivmedelsmetod, vilket ändå är alltför få. Kondomen skyddar både mot oönskade graviditeter och könssjukdomar och är det vanligaste preventivmedlet vid sexdebuten. Kondomen lanseras parallellt i Sverige, Norge och Finland under hösten 2004. * Polyturetanplast För ytterligare information vänligen kontakta: RFSU AB Carl Osvald, marknadschef Telefon: 08 - 692 07 00 Mobiltelefon: 0708 - 88 36 66 E-post: carl.osvald@rfsu.com För pressmaterial, bilder och produktprover vänligen kontakta: Micael Bindefeld AB Malin Persson Telefon: 08 - 667 67 00 E-post: malin@bindefeldab.se