Ricoh levererar utskrifts- och dokumenthantering till Skanska i Norden

Skanska och Ricoh har tecknat ett avtal gällande Managed Print Services på tre år.

Stockholm, 29 januari 2015 – Ricoh och Skanska har tecknat ett nordiskt avtal om att införa Ricohs Managed Print Services i Skanskas nordiska verksamhet. Bolagen har haft en affärsrelation i över tio år på global nivå. Genom det nya avtalet fördjupas samarbetet ytterligare och ett gemensamt fokus på effektiv dokumenthantering i den nordiska regionen möjliggörs.

Avtalet ger Skanska tillgång till flexibla lösningar för bland annat byggnadsprojektsajter, där utrustning lätt kan omplaceras efter behov för att passa Skanskas projektstyrda verksamhet. Avtalet ger dessutom Skanska möjlighet till central styrning för att få bättre överblick av maskinpark, mjukvaror, tjänster och minska miljöpåverkan. Ricoh kommer dessutom att leverera en bra uppföljning genom en central rapportering till Skanska.

– Att Skanska har valt oss för att leverera en totallösning för utskrifts- och dokumenthantering för hela sin nordiska verksamhet är något som vi är oerhört stolta över, säger Måns Sjöstedt, VD på Ricoh Sverige. Vi ser också stor potential att bredda samarbetet med Skanska inom våra övriga produkt- och tjänsteområden, tillägger Måns.

Skanskas val av Ricoh som leverantör avgjordes främst av Ricohs nordiska organisation och företagets mycket konkurrenskraftiga lösningar med intressanta mjukvaror samt möjligheten till flexibel hyra av utrustning och tjänster för företagets byggnadsprojekt.

För ytterligare information, kontakta:
Ricoh Europe PLC
Dan MolanderGlobal Account Manager
E-mail: dan.molander@ricoh-gs.com
www.ricoh-europe.com

Ricoh Sverige AB
Måns Sjöstedt
E-post: mans.sjostedt@ricoh.se
www.ricoh.se

Ricoh Sverige AB
Magnus Christerson
Marketing Director
E-post: magnus.christerson@ricoh.se
www.ricoh.se

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB http://www.facebook.com/RicohEurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press

• dokumenthantering
  • ricoh sverige
  • skanska
  • mps
  • utskriftslösningar
  • managed print services

|About Ricoh|

Ricoh is a global technology company specializing in office imaging equipment, production print solutions, document management systems and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in about 200 countries and regions. In the financial year ending March 2014, Ricoh Group had worldwide sales of 2,195 billion yen based on the IFRS accounting standard (approx. 21.3 billion USD).

The majority of the company's revenue comes from products, solutions and services that improve the interaction between people and information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and specialized industrial products. It is known for the quality of its technology, the exceptional standard of its customer service and sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies transform the way they work and harness the collective imagination of their employees.

For further information, please visitwww.ricoh.se

Magnus Christerson

Presskontakt Marketing Director, Ricoh Sverige AB 08-734 18 68