7-Fast i Alingsås är numera Riksbyggen

7-Fast i Alingsås är numera Riksbyggen

Riksbyggen satsar på Alingsås! Från och med den 1 september har 7-Fast verksamhet i Alingsås blivit Riksbyggen fullt ut.

Förvärvet, som gjordes i mars 2017, innebär samordningsfördelar och möjligheten att bygga stark och kompetent organisation, vilket kommer alla Riksbyggens och 7-Fast kunder till godo. Riksbyggen erbjuder allt från fastighetsservice, drift och skötsel av fastigheter till ekonomisk förvaltning och ombyggnationer. Sedan förvärvet har arbetet pågått med att införliva 7-Fast:s verksamhet i Riksbyggen. 7-Fast hade sin huvudhemvist i Borås och där är förändringen redan genomförd.

– Det är ingen större skillnad från idag gällande personal och personliga kontakter, det är samma personer med lokal förankring som möter våra kunder men i nya kläder med Riksbyggen-loggor. Riksbyggen är en organisation med kompetens och resurser inom alla områden inom fastighetsförvaltning vi jobbar med lokal närhet och personliga kontakter och nu vill vi satsa på att utöka vår verksamhet i Alingsås, säger Margareta Bäckäng, kund- och säljansvarig för Riksbyggen i Alingsås.

Riksbyggen har sedan starten 1940 både producerat nya bostäder och tagit hand om fastighetsförvaltningen. Idag Riksbyggen en av Sveriges största fastighetsförvaltare som förvaltar över 200 000 bostadsrätter i 4 079 bostadsrättsföreningar och cirka 100 000 hyresrätter samt kommersiella/offentliga lokaler. Riksbyggen har också en omfattande ombyggnadsverksamhet och ett stort fokus på att hjälpa sina kunder att bidra till ett mer hållbart samhälle.

Åsa Martinsson, marknadsområdeschef för Riksbyggen i Knallebygden, 070-672 00 52.