​Första spadtaget för seniorbostäder vid Trollbergets fot

​Första spadtaget för seniorbostäder vid Trollbergets fot

I norra delen av Sigtuna, vid Trollbergets fot, planeras för nya bostäder i den natursköna dalgången Ragvaldsbo. Här planerar Bonum seniorboende att uppföra tre hus med totalt 38 moderna lägenheter om 2-4 rum och kök. Ett symboliskt första spadtag tas på fredag den 27 mars, i närvaro av representanter från Bonum och Sigtuna kommun samt blivande boende.

Bonum seniorboende utvecklar bostadsrätter för personer som fyllt 55. I dessa är det möjligt att leva aktivt långt upp i åldrarna, genom god plane­ring och utformning, ansvarstagande för bostadsrättsföre­ningarnas ekonomiska och tekniska förvaltning samt för fastighetsservice, liksom individuellt anpassade tjänster till föreningens medlemmar.

Brf Trollbacken hamnar mitt i ett sammanhållande grönstråk med parkkaraktär, inom bekvämt promenad- och cykelavstånd från såväl Mälaren som Sigtuna stads centrum. Stora gatan erbjuder ett utbud av butiker och restauranger. Mellan husen byggs ett stort samlingshus med plats för att träffa vänner, duka upp till fest, sola och plantera. Behöver man som boende hjälp med något finns en Bonumvärd nära till hands.

Medierepresentanter hälsas varmt välkomna till ett symboliskt första spadtag. Deltar gör representanter från Bonum och Sigtuna kommun samt blivande boende i Brf Trollbacken.

Datum och tid: Fredag den 27 mars kl. kl. 11-13
Plats: Vid Trollberget, intill Bonum Brf Trollbackens mark

Bonum seniorboende är en del av Riksbyggen som sedan 1940 har projekterat och byggt hundratusentals bostäder runt om i Sverige.

För mer information, kontakta:
Jacob Thorén, projektledare Bonum, tel. 08-553 635 01