Inflyttning klar i Riksbyggens Brf Munkebäcksäng i Göteborg

Inflyttning klar i Riksbyggens Brf Munkebäcksäng i Göteborg

I dagarna sker de sista inflyttningarna till de 79 bostadsrätterna Riksbyggens Brf Munkebäcksäng i Göteborg. Samtliga lägenheter är sålda i Brf Munkebäcksäng där utformningen av husen och innergården har gjorts av Wingårdhs arkitekter.

– Det är fantastiskt roligt att kunna hälsa alla boende välkomna till sina nya bostäder. I Brf Munkebäcksäng har Riksbyggen vävt samman miljömässig, social och ekonomisk hållbarhet till en fungerande helhet, säger Anders Radne, sälj- och marknadsansvarig på Riksbyggen Bostad Väst.

Brf Munkebäcksäng har bland annat solcellspaneler och sedumtak. De boende har också tillgång till en bilpool för att minska behovet av en egenägd bil.

– Föreningen har också en väldigt fin innergård med pergola, grillplats, vattenspegel, sittplatser och gröna ytor. Inte minst så här i coronatider är utomhusmiljön viktig för att kunna träffas och umgås, säger Anders Radne.

Huset är byggt enligt Miljöbyggnad Silver som visar på höga kvaliteter gällande energi, inomhusmiljö och byggnadsmaterial vilket ger dig möjlighet att leva hållbart i vardagen.

Riksbyggen har över 200 byggnader certifierade i Miljöbyggnad och är den aktör med flest certifieringar i miljöcertifieringssystemet som drivs av Sweden Green Building Council.

– Genom att systematiskt använda oss av kraven för Miljöbyggnad i vår bostadsproduktion bidrar Riksbyggen till mer hållbara boendemiljöer hus för hus. En viktig del av Miljöbyggnad är den kontroll och besiktning som sker både innan byggnation och två år efter att husen är klara, en funktion som inte alla miljömärkningar har, säger Karolina Brick, miljöchef på Riksbyggen.

Anders Radne, sälj- och marknadsansvarig på Riksbyggen Bostad i Göteborg 031-704 68 66