Första spadtaget för Brf Junibacken är nu taget! Fr v Roland Ljungdell, Byggnads, Robert Cardell, arbetschef JSB, Daniel Wolski, ledamot i stadsbyggnadsnämnden och Ulrika Nyström, regionchef på Riksbyggen.

Första spadtaget för Brf Junibacken, Gyllins Trädgård

Den 10 januari tas första spadtaget för 34 lägenheter i Riksbyggens Brf Junibacken, Gyllins Trädgård i Malmö. Det är den tredje och sista etappen som Riksbyggen uppför i området. Det första spadtaget tas av bland annat av Daniel Wolski, ledamot i stadsbyggnadsnämnden i Malmö och Ulrika Nyström, regionchef på Riksbyggen.

– Intresset för den tredje etappen har varit mycket stort och det finns bara ett fåtal lägenheter kvar. Området är mycket populärt, nära naturen och med centrala Malmö på ett behagligt avstånd, säger Ulrika Nyström, regionchef på Riksbyggens affärsområde Bostad Syd.

I Malmös östra delar ligger gröna och trivsamma Gyllins Trädgård. Alldeles intill blivande Brf Junibacken finns redan två av Riksbyggens trevliga föreningar - Brf Lejonhjärta, som består av 16 radhus och Brf Rödeken som är en Bonum-förening. Bonum är Riksbyggens koncept för seniorbostäder och vänder sig till hushåll där minst en person har fyllt 55 år.

Brf Junibacken är bara ett av många projekt som Riksbyggen startar i Malmö med omnejd under 2017.

– Vi är inne i en mycket spännande fas där vi bygger i många olika lägen och för många olika målgrupper, från små lägenheter för det unga hushållet till seniorbostäder, säger Ulrika Nyström.

Alla pågående och kommande projekt i Malmö finns presenterade på riksbyggen.se

Det första spadtaget tas av bland annat av Ulrika Nyström, regionchef på Riksbyggen. I samband med spadtaget blir det tal, mingel samt mat och dryck.

Dag och tid: 10 januari kl 12.00.
Plats: Lönnebergagatan 9, Gyllins Trädgård.

Media är varmt välkomna att delta!

Henrik Persson, sälj- och marknadsansvarig Riksbyggen, 0725-00 10 71
Ulrika Nyström, regionchef på Riksbyggens affärsområde Bostad Syd, 0730-89 53 50