Pressinbjudan: Visningslägenhet i full skala i Brf Salmo Salar, Nissastrand

Pressinbjudan: Visningslägenhet i full skala i Brf Salmo Salar, Nissastrand

Riksbyggen planerar att bygga 48 kvadratsmarta lägenheter på Nissastrand i Brf Salmo Salar, Halmstad. Nu finns en visningslägenhet i skala 1:1 uppbyggd i en lagerlokal i anslutning till Riksbyggens kontor i Halmstad.

Brf Salmo Salar kommer att innehålla smart planerade lägenheter i storlek från cirka 30 - 52,5 kvadratmeter. Satsningen på mindre lägenheter i Salmo Salar är ett led i Riksbyggens målsättning att skapa hållbara och attraktiva bostäder för alla.

– Riksbyggen har nu byggt upp och inrett ”typlägenheten”, det vill säga den lägenhetstyp det finns flest av i den kommande bostadsrättsföreningen. Typlägenheten är en tvåa på 43 kvadratmeter, säger Åsa Bäckman, säljare på Riksbyggen.

I föreningen kommer det att finnas samlingslokal, bastu med relax, övernattningslägenhet och 15 garageplatser under mark. Planer finns även på att införa en bilpool i föreningen.

– Det blir även en takterass med utsikt över takåsarna. De många gemensamma utrymmena gör att behovet av att ha en stor lägenhet minskar, vilket tilltalar många, både unga och gamla, säger Åsa Bäckman.

Brf Salmo Salar ingår i Riksbyggens boendekoncept StegEtt som innebär möjligheten att köpa en mindre men smart planerad bostadsrättslägenhet i ett nybyggt hus till en rimlig kostnad. Nu går det att uppleva i verkligheten hur lägenheterna kommer att bli innan de har byggts.

– Nu finns möjlighet att faktiskt kunna gå in i en inredd lägenhet och känna på planlösningen, materialval och så vidare. Då blir det mycket enklare att ta beslut än om man enbart har en ritning att utgå ifrån.

Intresset för Salmo Salar är mycket stort. Riksbyggen har redan nu cirka 450 anmälda i intresskön till projektet. Säljstart kommer att ske i mitten på april. Lagerlokalen med visningslägenheten finns i anslutning till Riksbyggens kontor i Halmstad, Skyttevägen 24.

Åsa Bäckman, säljare Riksbyggen, 035-19 25 15