Inbjudan till pressträff: Svensk Antidoping, Dopingkommissionen och Skånes distriktsidrottsförbund växlar upp arbetet mot doping.

Lokal: Hovs Hallars Restaurang, Hovshallavägen 160, 269 91 Båstad

Datum och tid: Fredagen den 18 augusti klockan 11:00

Bekämpandet av doping är en ödesfråga för hela den svenska idrottsrörelsen. Ett effektivt arbete har under lång tid gett låg frekvens av dopingfall inom elitidrotten i Sverige. Nu förändrar Svensk Antidoping arbetet för att bättre nå resultat även utanför elitidrotten och inleder ett pilotprojekt - ett förstärkt samarbete med Skånes distriktsidrottsförbund.

Varför vi förändrar, nya satsningar och intelligentare dopingtester är några av de punkter vi tar upp under pressträffen. Anmäl gärna att ni kommer till anna.setzman@rf.se

Välkomna!

Åke Andrén-Sandberg, Ordförande Dopingkomissionen, 070-222 15 77
Matt X. Richardson, Chef Svensk antidoping, 08-699 62 58