Nina Nygaard blir ny kommunikationschef på Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna

Nina Nygaard kommer närmast från egen konsultverksamhet inom strategisk kommunikation och har tidigare bland annat varit mässprojektledare på Elmia, Stockholmschef för den internationella kommunikationsbyrån Grayling, haft egen pr-byrå och varit Senior Partner på Gullers Grupp som är en av Sveriges största kommunikationskonsulter.

– Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna är inne i en tid av förändring där vi tillsammans formar framtidens idrott. Nina Nygaard kommer att ha en mycket viktig del i att utveckla kommunikationsarbetet under den här spännande processen, säger Stefan Bergh, generalsekreterare Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna.

Nina Nygaard har en djup förankring i idrotten med allt från skidgymnasiet i Järpen till projektledare för Idrottsmässan, styrelseledamot i Stockholms skidförbund och ett flertal uppdrag bland annat för alpina VM i Åre och skid-VM i Falun.Nina Nygaard arbetade även en kort period på Riksidrottsförbundets kommunikationsavdelning i början på 1990-talet.

–Idrotten har alltid legat mig varmt om hjärtat och även varit en del av mitt liv både privat och yrkesmässigt och att nu få vara med och bidra till förändring och utveckling som ger verklig samhällsnytta är mycket inspirerande, säger Nina Nygaard.

Nina Nygaard tillträder som kommunikationschef den 3 maj 2017.

Stefan Bergh
Generalsekreterare Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna