PÅMINNELSE: ​Ackreditera dig till SM-veckan i Sundsvall

Välkommen till SM-veckan i Sundsvall!

En stad, en vecka, nästan 40 idrotter. Den 29 juni är det återigen dags för Riksidrottsförbundets och SVT:s gemensamma satsning SM-veckan där stora som små, vanliga och ovanliga idrotter, gör upp om sina respektive SM-titlar. Sundsvall står som stolt värd för SM-veckan sommar 2015 och utlovar idrottsupplevelser utöver det vanliga, världsstjärnor och fler än 200 nya svenska mästare.

SM-veckan i Sundsvall äger rum den 29 juni-5 juli. Stora Torget i City, Baldershov, Hamnen och Himlabadet är några av de platser och arenor där tävlingarna kommer hållas.

Vi välkomnar nu alla medier att bevaka SM-veckan i Sundsvall!

På www.smveckan.se hittar du dagsprogrammet och vilka idrotter som ska medverka.

Ackreditering:
Anmälan skickas till roger.andersson@sundsvall.se senast den 22 juni

Vi behöver veta:

Namn

Arbetsgivare

Närvaro (vilka dagar)

Uppgift (fotograf, skribent, radio, TV etc)

Om du ska bevaka någon av motorsporterna

OBSERVERA! Säkerheten är viktig kring tävlingarna, i synnerhet vid motorsport, därför vill vi att uppger om du tänker bevaka rally, dragracing, backtävlingarna och/eller superenduro.

Bo och resa
SM-veckan avgörs mitt under turistsäsongen i Sundsvall vilket gör att det är hårt tryck på boendet. Sundsvall har tagit fram en sajt där du själv kan leta och boka ledigt boende. Här finns allt från hotell i centrum till stugor, hus, campingar och lägenheter: http://visitsundsvall.se/sm-veckan-2015/om-boende/

Mer information om Sundsvall hittar du på http://visitsundsvall.se/. Har du frågor om Sundsvall, boende eller andra upplevelser under din vistelse kan du kontakta info@visitsundsvall.se, 060-658 58 000.

För ytterligare information om SM-veckan: www.smveckan.se där även värdstadens SM-sajt ligger.

Välkommen till SM-veckan Sundsvall 2015!

Kontakt:
Elisabeth Byström
, projektledare SM-veckan Sundsvall
elisabeth.bystrom@sundsvall.se

Annika Nykvist, projektledare SM-veckan, RF
annika.nykvist@rf.se

Åsa Bergström, kommunikation och media SM-veckan, RF
asa.bergstrom@rf.se

• svenska mästerskap
  • sundsvall
  • SVT sport
  • sveriges television

SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet och värdstaden som genomförs i samarbete med berörda specialidrottsförbund. Sveriges Television är sändande bolag. Syftet med SM-veckan är att under en veckas tid, i en och samma stad, genomföra svenska mästerskap i olika idrotter. SM-veckan ska återkomma varje år, vinter och sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. SM-veckan är öppen för de 71 specialidrottsförbund (SF) som är medlemmar i RF.