PÅMINNELSE: Välkommen att bevaka SM-veckan i Helsingborg/Landskrona

Den 2–8 juli samlas Sveriges bästa idrottare under SM-veckan i Helsingborg och Landskrona. Under en intensiv vecka gör över 50 idrotter upp om sina respektive SM-titlar. Media är välkommen att bevaka en av sommarens största idrottstävlingar.

Plats och tid
SM-veckan äger rum den 2–8 juli i Helsingborg och Landskrona. Under SM-veckan tävlas det på sju större tävlingsområden. I Helsingborg på Gröningen, Olympia Park, Hedens idrottsplats, Pålsjö Tennis och Väla Motorstadion och i Landskrona på Citadellområdet och Enoch Thulins flygplats. Dessutom ingår fyra satellitarenor i SM-veckan; Mariebergs skjutområde i Landskrona, Vasatorps golfbana, Brohult och Norrvalla idrottsplats i Helsingborg.

Deltagande idrotter och program
Läs mer om de tävlande idrotterna, programmet och håll koll på det senaste på SM-veckans officiella sajt.

Ackreditering
Vill du bevaka SM-veckan i Helsingborg och Landskrona? Fyll i ackrediteringsformuläret via länken nedan senast den 21 juni. Under vecka 26 återkommer vi med närmare med mer praktisk information.

>> Ackreditera dig här <<

Mediecenter
Under tävlingsdagarna kommer det att vara öppet i våra mediecenter i Helsingborg (Olympia) och Landskrona (Citadellbadet). Mer information om mediecentren kommer längre fram. Vid frågor eller önskemål kontakta Carl Rydh, 0721-907338.

Boende
I
nformation om boende i Helsingborg och Landskrona finns på www.visithelsingborg.com eller www.visitlandskrona.se

Har du frågor eller funderingar om i stort sett vad som helst som rör SM-veckan? Då är du varmt välkommen att kontakta Kontaktcenter Helsingborg 042-10 50 00 eller Landskrona stad 0418-47 00 00.

SM-veckan i sociala medier:
facebook.com/smveckan
@smveckan (Instagram, Twitter)
#smveckan

Du kan även ladda ner SM-veckans app som finns för iPhone och Android.

Inte bara idrottstävlingar
Utöver idrottstävlingarna bjuder Helsingborg och Landskrona in till härlig folkfest med underhållning och aktiviteter för hela familjen, med fotbolls-VM på storbildsskärm, Bolibompadraken, utomhusbio, prova på-aktiviteter och mycket mer.  Här hittar du program och tider för allt som händer.

För mer information:
Medie- och kommunikationsansvarig SM-veckan
Riksidrottsförbundet

Carl Rydh
Kommunikationsansvarig SM-veckan, Helsingborgs stad

• helsingborg
  • landskrona
  • svenska mästare
  • sveriges television
  • sm-veckan
  • riksidrottsförbundet

Riksidrottsförbundet (RF) är paraplyorganisation för hela den svenska idrottsrörelsen. RF:s främsta uppgift är att stödja och företräda våra 71 medlemsförbund (specialidrottsförbund) och leda rörelsen i gemensamma frågor, såväl nationellt som internationellt. Idrottsrörelsen består av 20 000 idrottsföreningar och drygt tre miljoner medlemmar.

SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet (RF) i samarbete med berörda specialidrottsförbund (SF) och värdstaden. Sveriges Television (SVT) är sändande bolag. Syftet med SM-veckan är att under en veckas tid genomföra svenska seniormästerskap i olika idrotter i en och samma stad, huvudort eller region. SM-veckan genomförs vanligtvis varje år, vinter respektive sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. Syftet är också att öka intresset för svensk idrott och dess olika grenar samt att öka SM-tecknens status. SM-veckan är öppen för RF:s medlemmar, 71 specialidrottsförbund (SF) vilka representerar upp emot 250 olika idrotter (grenar).